Πως αλληλεπιδρούν τα τρόφιμα στην διάθεση μας

Της Αμαλίας Γιωτοπούλου , Κλινική Διαιτολόγος- διατροφολόγος, MSc Δ/ντρια Mediterranean Diet Χαλανδρι

 

 

Ό ανθρώπινος οργανισμός χρησιμοποιεί τα τρόφιμα είτε ως καύσιμα για την εκτέλεση διαφόρων δραστηριοτήτων είτε ως πηγή θρεπτικών συστατικών για τη διατήρηση της υγείας του. Πέρα όμως από αυτά, τα τρόφιμα μπορούν να ασκήσουν τεράστια επίδραση και στη διάθεσή μας.

 

Τα πρωτεϊνούχα τρόφιμα όπως είναι το κρέας, τα ψάρια, το κοτόπουλο, τα αυγά και το τυρί, περιέχουν ένα αμινοξύ που ονομάζεται τυροσίνη, το οποίο προκαλεί μια αύξηση στην παραγωγή ντοπαμίνης και της νορεπινεφρίνης (χημικών ουσιών του εγκεφάλου), οι οποίες μπορούν πραγματικά να αυξήσουν τις διανοητικές λειτουργίες και την ενέργεια του οργανισμού μας.

 

Το σώμα όμως πέρα από τις πρωτεϊνες χρειάζεται και τους υδατάνθρακες όπως είναι το ψωμί, τα δημητριακά, τα λαχανικά και τα φρούτα, καθώς προσφέρουν ενέργεια. Τα υδατανθρακούχα τρόφιμα θα οδηγήσουν σε μια αυξανόμενη παραγωγή της σεροτονίνης, μια χημική ουσία που παράγεται στον εγκέφαλο, η οποία μπορεί να προκαλέσει ηρεμία και χαλάρωση

 

Είναι αναγκαίο να τρώτε πάντα πρωϊνό, αφού είναι το κυριότερο γεύμα της ημέρας. Εάν η τελευταία φορά που το σώμα σας είχε πάρει «καύσιμα» ήταν στις 8:00 μ.μ. το προηγούμενο βράδυ, και δεν καταναλώσετε πρωινό την επόμενη ημέρα αλλά απ’ ευθείας μεσημεριανό γεύμα, τότε ο οργανισμός σας θα είναι νηστικός πάνω από 16 ώρες. Αυτός μπορεί να οδηγήσει σε σωματική αδυναμία, διανοητική κούραση και εκνευρισμό.